7 Redenen om jouw acquisitie uit te besteden
28 maart 2018 in Blog

7 Redenen om jouw acquisitie uit te besteden



Er zijn verschillende redenen om jouw acquisitie uit te besteden. Uit gesprekken die ik voer met organisaties blijkt dat de reden van ‘uit handen geven’ veelal gedaan wordt om de volgende onderstaande 7 redenen:


Er is geen extra tijd om te acquireren

Vaak zit je veel van je tijd bij ofwel bestaande of nieuwe klanten, dienen er offertes te worden gemaakt, te worden opgevolgd en heb je je administratieve taken te verrichten.


Meer behoefte aan doelgerichte acquisitie en adequate opvolging

Door de waan van de dag is er vaak geen juiste opvolging, ben je zo druk met je andere taken dat het bijvoorbeeld beloofde terug bellen n.a.v. een gepleegd telefoontje naar een prospect erbij in schiet én dus niet gebeurt.


Potentiële én bestaande klanten die niet of te weinig bezocht worden

Door gebrek aan tijd, collega’s of ervaring worden er te weinig klanten bezocht.


Behoefte aan meer naamsbekendheid in de markt, maar geen ervaring om daarvoor te acquireren

Je hebt een product/dienst of concept op de markt gebracht maar realiseert je dat je te weinig of helemaal geen klanten binnen haalt doordat je niet getraind bent in het plegen van koude acquisitie dan wel dat je het gewoonweg niet leuk vindt. Dus wellicht wel gedreven in de bestaande aan tafel gesprekken om ‘de deal te closen’ maar de voorkant van het proces niet durft, wilt of kunt realiseren.


Focus op de core business en producten/diensten/concepten en dus niet op acquisitie

Beslist is dat jij en of je team moeten focussen op de core business waardoor nieuwe, andere kansen blijven liggen.

Ervaren van bepaalde periodes in het jaar waarbij er extra aandacht dient te zijn op het binnenhalen van new business Soms dienen zich periodes aan waarbij je moet opschalen om je huidige diensten intensiever te verkopen waardoor je dus genoodzaakt bent om nieuwe of bestaande klanten te bezoeken.


Kansen in de markt grijpen en vertalen naar concrete afspraken

Je hebt bijvoorbeeld nieuwe afzetgebieden of nieuwe diensten die vermarkt en bezocht moeten gaan worden.


Juiste Partner

Eénmaal beslist dat je jouw acquisitie wilt uitbesteden, zorg er dan voor dat je de juiste businesspartner inschakelt om de behoeftes in kaart te brengen.

Terug naar overzicht